مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

تفریح
اینفوگرافی چه ویژگی هایی دارد؟

 اینفوگرافی چه ویژگی هایی دارد؟

در اینفوگرافی های کمی داده ها و اطلاعات زیادی دخیل خواهند بود. برای اینکه از آشفتگی و پریشانی ذهن مخاطب جلوگیری شود در طراحی این نوع اینفوگرافی ها از نمودارها، نقشه ها و… استفاده می شود. زیرا ترکیب این موارد از خستگی و بی حوصلگی مخاطب جلوگیری می کند. اطلاعات در اینفوگرافی های کمی خیلی مستقیم و واضح به تصویر کشیده می شوند.

 اینفوگرافی های جهت چه ویژگی هایی دارند؟

دراینفوگرافی های جهت برای نمایش داده ها از ترکیبی هوشمندانه از نمادها، جداول، علائم، نمودارها و… استفاده می شود. استفاده از نماد ها و اشکال از پیش تعریف شده و شناخته شده از بارزترین ویژگی های اینفوگرافی های جهت به شمار می روند. در این نوع از اینفوگرافی ها باید از علائمی آشنا استفاده شود تا بتوان با کمک انها ذهن مخاطب را به خوبی جذب کرد.

 اینفوگرافی های زمانی چه ویژگی هایی دارند؟

هرگاه که نیاز باشد یک رویداد یا فرآیند را برای بازه زمانی مشخص بررسی کرد و نتیجه را به تصویر کشید، از اینفوگرافی های زمانی استفاده می شود. عموما برای به نمایش درآوردن داده ها دراین نوع از اینفوگرافی از نمودارها استفاده می شود. به نمایش درآوردن میزان رشد فروش مسکن در یک بازه زمانی ۵ ساله را می توان از مصادیق اینفوگرافی های زمانی دانست.

 اینفوگرافی های علت و معلولی چه ویژگی هایی دارند؟

هرگاه در زمان انتقال اطلاعات و داده ها به علل و دلایلی هم نیاز باشد، از اینفوگرافی های علت و معلولی کمک گرفته می شود. به عنوان مثال تصور کنید که نیاز باشد میزان واردات، صادرات و رابطه مابین آنها به تصویر کشیده شود. در این مواقع می توان مفاهیم و داده ها را با استفاده از این نوع اینفوگرافیک به خوبی به تصویر کشید.

ممکنه نمونه هایی از اینفوگرافیک رو تو کلاس،دفتر کار و حتی بصورت آنلاین همه جا دیده باشید. همانطور که از اسمشون مشخصه،اینفوگرافیک ها اطلاعات رو در قالب تصویر و طرح های گرافیکی بهتون ارائه میدن. ازونجایی که از طراحی اینفوگرافیک برای ایجاد ارتباط و ارتقای برندها استفاده میشه؛باید بگیم بین بازاریابا از محبوبیت خاصی برخورداره. پس بیاین شیوه درست طراحی اینفوگرافیک رو در ادامه این مقاله یاد بگیریم.

 اینفوگرافیک ها در چه مواردی به کار می‌روند؟

دلایل زیادی برای استفاده از اینفوگرافیک وجود داره،اما اصلی ترین دلیل اینه:اینفوگرافیک ها از جمله وسایلی هستند که به چشم آدمها میان و آدم ها هم اغلبا به هرچیزی که میبینن،جذب میشن.در واقع تنها ۹۰% اطلاعات فقط از طریق بینایی(یا دیدن) به خاطر سپرده میشن.که این خیلی زیاده.

فقط محض اطلاعتون در این زمینه بگیم که:انسانها تصاویر ـرو ۶۰٫۰۰۰ بار سریع تر از تکست نوشتن،تحلیل میکنن.که باز هم این عدد،عدد کمی نیست.

انسانها این قابلیتو دارند که فقط با یه دور نگاه کردن به یه متن ۲۸% اطلاعات ـرو بخاطر بسپارن چون اغلبا مغزشون دنبال سرنخ هایی میگرده تا از جزء به کل مطلب برسه.

با این وجود این سوال مطرح میشه که مطالبمونو برای مشتری خوانا و جذاب بکنیم؟

این جاست که اینفوگرافیک ها به کار میان

اینفوگرافیک اون حجم از اطلاعات ـرو فشرده میکنه و به یه محتوای دیدنیِ جذاب و به یاد موندنی تبدیل میکنه.

علاوه بر اینها،اینفوگرافیکها اشتراک پذیرند،به این معنا که علاوه بر اینکه میتونین اطلاعاتتونو به سرعت به خواننده انتقال بدید،بلکه میتونین تو وبسایت ها و جاهای دیگه هم به عنوان تبلیغ،به اشتراک بذارید.

همه اینا خوب به نظر میرسه؛اما میگن ایجاد اینفوگرافیک اغلبا سخت و وقت گیر و بسیار پر هزینه ـست،نه؟

اشتباه میکنین.شاید وقت گیر و سخت بنظر بیان اما لزوما طرح شما نباید اینجوری از آب دربیاد.

با یه الگوی از قبل طراحی شده یا پرده نقاشی که به راحتی میشه روش نقاشی کشید،و متن موردنظرتون شروع کنید.و با چندتا کلیک،اینفوگرافیکتون آماده میشه.به همین سادگی.

حالا که به چگونگی کار پی بردیم،بیاید یه نگاهی به طراحی و ساخت یه اینفوگرافیک خلاقانه بندازیم.

شرح اینفوگرافیک

یه اینفوگرافیک از دید چشمای کارنابلد،مجموعه ای از نقش و نگار،چارت و اطلاعات جالب به نظر میان اما در واقع هر اینفوگرافیک یه حرفی برای گفتن داره.

سعی کنید اینفوگرافیکتونو شبیه یه مقاله سازمان بندی کنید.اول موضوع موردنظرو معرفی کنید و سپس،تیتر به تیتر و گام به گام اطلاعاتتونو شرح بدید.بیاید به یکی از نمونه کارهای بریان بولند که همچین روشیو در پیش گرفته یه نگاهی بندازیم.

اول از همه،

موضوعتون رو معرفی کنید.

یه موضوع مهیج،یه معرفی نامه ی کوچیک درباره طراحان این اینفوگرافیک(که خودتونم شاملش میشید) و یه مقدمه بنویسید.نجات وال ها(فونت های سبز نشون دهنده کار آقای بریان بولنده)

بعد از این،یه سری سوال درباره متنی که قراره به اشتراک بذارید از ناظر بپرسید.منظور از “مسائل” در اینجا،مسائل و موضوعاتی هستند که اینفوگرافیکتون میخواد دربارشون صحبت کنه.

یه مثال ازین سوالها مانند:”چرا بازاریابی و تبلیغات برای بِرَندم باید مهم باشه؟” یا “مواد و وسایل لازم جهت پخت یه کیک عروسی” یا مثل سوال اینفوگرافیک آقای برلند”چرا وال ها،چرا الان؟

بعد ازین،بحث اصلی مطرح میشه.

اینجا همونجایی که تحقیقات،حقایق،اطلاعات وارد بخش اصلی کار میشن.تو این بخش از طریق گرافیک ها و اطلاعات،درباره توانایی ها و راهکارهاتون بحث میکنید.

مثل اینفوگرافیک کار آقای برلند که میگه “والها قابلیت درک احساسات دارند،خیلی باهوشند ولی با این حال در حال انقراض و شکار شدن هستند”سعی کنید احساسات مردم ـرو درگیر متن اینفوگرافیکتون کنید.

 

 

برچسب ها: اینفوگرافی,چه,ویژگی,هایی,دارد؟,

[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:48 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


اینفوگرافی

چه چیزی ازین مطلب یاد گرفتین؟با این اطلاعاتی که الان بدست اووردین چکاری میتونین انجام بدین،کجا میتونین ازین دسته از اطلاعات بیشتر پیدا کنید؟

مثلا آقای برلند،یه مطلب خلاصه شده ای از اینفوگرافیک ها،نکاتی درباره اقداماتی که میشه باهاشون جون وال هارو نجات داد و …ـرو اوورده.و اینجا کار تمام شد.

البته این راه یکی از بی شمار راهایی بود که براتون مثال زدیم.به مثالهای این مقاله،نمونه کارهای مشابه تو سایتای دیگه که تو ساخت،طراحی و کپی یه اینفوگرافیک خوب و موثر کمکتون میکنن هم،یه سری بزنید.

تا حالا اینفوگرافیک ای دیدن که نشه فهمید از کجا باید شروع به خوندنش کرد؟ این سفارش طراحی اینفوگرافی احتمالا روند درست رو در پیش نگرفته بوده.

 «روند» اینجا به چه معناست؟

زمانی که دارید اینفوگرافیک(یا هر طرح دیگه ای) طراحی میکنید،یه سری چیزها هستن که تو سازمان دهی و معنی دار کردن کارتون کمک میکنن.یکی از تکنیک های کاربردی تو طراحی اینفوگرافیک،علائم راهنما هستن که تو بیشتر نمونه ها به چشم میخورن.

 سازمان دهی اطلاعات

تا الان که اطلاعاتتون و ایده طراحی رو آماده کرده اید،نوبت به سازمان دهی و مجسم کردن این اطلاعات تو قالب یه اینفوگرافیک میرسه.

اینفوگرافیک ها،متنوع اند.اما الان بیاین یه نگاه به یه اینفوگرافیک معمولی بندازیم.

 جدول راهنما

مردم بیشتر اوقات با این جدول ها سر و کار دارند؛بنابراین مطالبو از طریق این جدول ها بهتر درک میکنن.علاوه بر این،میتونین یه عنوان متفاوت  به هر پاراگراف از جدول اطلاعاتتون بدید.دیگر استفاده های این جداول شامل:

ارائه توضیحات راجع به تاریخ چیزی.برای مثال مشخصات یه برند خاص

ارائه توضیحات راجع به تکامل چیزی.مثل یه اثر هنری

کادر بندی اطلاعات به سادگی

 ترتیب بر اساس حروف الفبا

ترتیب بندی بر اساس حروف الفبا متدیه که تو همه زمینه ها تست شده و صلاحیتش به تایید رسیده،اما درباره اینفوگرافیک ها چطور،کارآمد هستند یا خیر؟این متد تو هر زمینه ای،کارآمده،فوایدش:

اضافه کردن ساختار های جدید به سرفصل های کلی یک مطلب

جلب توجه مشتری

تحول دادن موضوعات کلیشه ای

 مقایسه کردن

مقایسه کردن دو مفهوم متفاوت راهه عالی،سریع و کارامد برای توضیح ایده ها،مفاهیم و جزئیات اطلاعات به خواننده است.مطالب مقایسه شده که توی موارد زیر،کارآمد هستند:

ارائه مطالبی درباره مزایا و ضررهای یه کالا(یا هر چیز دیگه ای)

ارائه شیوه های درست و غلط یک کار

ارائه تشابهات و تفاوت های ایده ها/جزئیات

با تجسم کردن گرافیک ها،مشتریان راحتتر به هدفشون میرسن و سریعتر یاد میگیرند.

  نمایش اطلاعات

اگه که با اعداد و ارقام،کارهای تحقیقاتی سر و کار داشته باشید؛میدونید مطالب این دسته از اینفوگرافیک ها،با اعداد ارائه میشن.نمایش اطلاعات از این طریق باعث میشه:

داده ها در نگاه اول ساده بنظر میرسند.

موضوعات مختلف،چه مطالب تخصصی تا مطالب معمولی را به خوبی ارائه میدن

مطالب متقاعد کننده به نظر برسن

 طراحی کردن اینفوگرافیک

در زیر مراحل طراحی کردن اینفوگرافیک به صورت کامل توضیح داده شده پس بهتره اونها رو قدم به قدم دنبال کنید.

 یه استایل جدید طرح کنید

این بخش جالب و مهیج کاره.جاییه که شما میتونین استعدادهاتون تو طراحی اینفوگرافیک نشون بدین.

یه استایل یا یه لحن بیان برای اینفوگرافیکتون پیدا کنید که بتونید علاوه بر پیاده کردن طرحتون،تو طول کار هم با مشکلی مواجه نشید.حتما ازین بابت که تم استایل به موضوع اینفوگرافیکتون مرتبط هست هم اطمینان حاصل کنید.

 مطلبتونو از راه های جالب ارائه بدید

طراحی اینفوگرافیک شامل کشیدن یه گراف،چارت یا راه های دیگه برای تجسم داده ها است.

عکس پایین مربوط به پروژه ای به نام “طراحی و غذا”شخصی به نام مک ایچرنه.مطالب اینفوگرافیک این آقا مربوط به مسائلی مانند ارزش غذایی وعده های یه رژیم معین مربوطه. ازونجایی که اطلاعات مربوط به غذا هستند،غذا هارو به یه روش رنگانگ،جالب وسرگرم کننده به تصویر کشیده.

چرا طراح شید را به عنوان خدمات دهنده اینفوگرافیک انتخاب نماییم؟

امروزه بسیاری از مجموعه ها اقدام به ارائه خدمات در حوزه طراحی اینفوگرافیک به شرکت ها و وب سایت های مختلف می نمایند که در بسیاری از موارد؛ جای خوشحالی و مسرت دارد که طراحان اینفوگرافیک حائز شرایط لازم برای ارائه خدمات مطلوب و حساب شده به مخاطبان محترم می باشنن.

اگر بخواهیم به  تعدادی از دلایلی که انتخاب مجموعه طراح شید را برای دریافت خدمات طراحی اینفوگرافیک از جانب مخاطبان مناسب نموده است، اشاره داشته باشیم؛ موارد ذیل بسیار مهم و اساسی است:

 تخصص اولین مولفه ارزشمند و اساسی برای هر حوزه فعالیتی می باشد که متخصصان طراحی اینفوگرافیک مجموعه طراح شید از آن برخوردارند.

 قیمت نهایی پروژه های اینفوگرافیک برای مشتریان مجموعه طراح شید؛ نسبت به وب سایت های خدماتی دیگر، پایین تر بوده و مرقون به صرفه تعیین شده است.

 با سپردن طراحی اینفوگرافیک خود به مجموعه طراح شید؛ نگرانی ها و دغدغه های مربوط به تاثیرگذاری اینفوگرافیک طراحی شده بر جامعه هدف، به حداقل می رسد.

چرا باید به اینفوگرافی اهمیت بدهیم؟

همانطور که عنوان نمودیم؛ اینفوگرافیک ها، راهکاری هستند که می ‌توان مخاطب را در زمان اندکی به اطلاعات و داده های مربوطه پیوند داد که از جنبه های گوناگون برای مخاطب، استفاده از اینفوگرافیک بسیار، مورد پسند واقع می باشد.

 علاوه بر اینکه مخاطبان با صرف زمان نسبتاً کوتاهی در قیاس با مطالعه متون و مقاله ‌های مربوط به آن حوزه، اطلاعات و داده های خود را دریافت می نمایند؛ از منظر سادگی و جذابیت نیز اینفوگرافیک ها مورد پسند و اقبال عمومی مخاطبان قرار گرفته اند.

از نظر علمی و تجربی ثابت شده است که از طریق اینفوگرافیک ها؛ مخاطبان به نحو ساده تر و بهتری می ‌توانند در رابطه با، به خاطر سپردن اطلاعات ورودی به نمایش گذاشته شده با راهکار بصری عمل نموده و تاثیرگذاری اینفوگرافیک ها به مراتب بیشتر از راهکارهای دیگر تبلیغاتی و یا انتقال اطلاعات و مفهوم می باشد.

بسیاری از دانشمندان و کارشناسان بر این عقیده استوارند که بیش از 50 درصد مغز انسان بر روی عملکرد های بصری معطوف می باشد و اطلاعات پیرامونی انسان، با استفاده از قوه بصری فراهم شده و در مغزش به پردازش گذاشته می شود. با استفاده از اینفوگرافیک ها، وب سایت ها، فروشگاه ها، کسب و کارها و دیگر بنگاه های تجاری و خدماتی قادر می باشند که آموزش ها و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان جامعه هدف شان را با برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای ریز بینانه ای فراهم نموده و در قالب اینفوگرافیک ها به جامعه هدف خود برسانند. امروزه با گسترش فضای مجازی و فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت های اینترنتی، اینفوگرافیک ها به عنوان راهکاری ساده و کم هزینه برای منتشر ساختن گفتمان های یک کسب و کار معرفی شده است که بر همین اساس؛ شاهد این موضوع هستیم که کسب و کارها و تجارت های کوچک و بزرگ، اقدام به در اختیار گرفتن طراحان اینفوگرافیک متخصص و مجرب می ‌نمایند.

 

 

برچسب ها: اینفوگرافی,,

[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:48 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد