مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

تفریح
اینفوگرافی چه ویژگی هایی دارد؟

 اینفوگرافی چه ویژگی هایی دارد؟

در اینفوگرافی های کمی داده ها و اطلاعات زیادی دخیل خواهند بود. برای اینکه از آشفتگی و پریشانی ذهن مخاطب جلوگیری شود در طراحی این نوع اینفوگرافی ها از نمودارها، نقشه ها و… استفاده می شود. زیرا ترکیب این موارد از خستگی و بی حوصلگی مخاطب جلوگیری می کند. اطلاعات در اینفوگرافی های کمی خیلی مستقیم و واضح به تصویر کشیده می شوند.

 اینفوگرافی های جهت چه ویژگی هایی دارند؟

دراینفوگرافی های جهت برای نمایش داده ها از ترکیبی هوشمندانه از نمادها، جداول، علائم، نمودارها و… استفاده می شود. استفاده از نماد ها و اشکال از پیش تعریف شده و شناخته شده از بارزترین ویژگی های اینفوگرافی های جهت به شمار می روند. در این نوع از اینفوگرافی ها باید از علائمی آشنا استفاده شود تا بتوان با کمک انها ذهن مخاطب را به خوبی جذب کرد.

 اینفوگرافی های زمانی چه ویژگی هایی دارند؟

هرگاه که نیاز باشد یک رویداد یا فرآیند را برای بازه زمانی مشخص بررسی کرد و نتیجه را به تصویر کشید، از اینفوگرافی های زمانی استفاده می شود. عموما برای به نمایش درآوردن داده ها دراین نوع از اینفوگرافی از نمودارها استفاده می شود. به نمایش درآوردن میزان رشد فروش مسکن در یک بازه زمانی ۵ ساله را می توان از مصادیق اینفوگرافی های زمانی دانست.

 اینفوگرافی های علت و معلولی چه ویژگی هایی دارند؟

هرگاه در زمان انتقال اطلاعات و داده ها به علل و دلایلی هم نیاز باشد، از اینفوگرافی های علت و معلولی کمک گرفته می شود. به عنوان مثال تصور کنید که نیاز باشد میزان واردات، صادرات و رابطه مابین آنها به تصویر کشیده شود. در این مواقع می توان مفاهیم و داده ها را با استفاده از این نوع اینفوگرافیک به خوبی به تصویر کشید.

ممکنه نمونه هایی از اینفوگرافیک رو تو کلاس،دفتر کار و حتی بصورت آنلاین همه جا دیده باشید. همانطور که از اسمشون مشخصه،اینفوگرافیک ها اطلاعات رو در قالب تصویر و طرح های گرافیکی بهتون ارائه میدن. ازونجایی که از طراحی اینفوگرافیک برای ایجاد ارتباط و ارتقای برندها استفاده میشه؛باید بگیم بین بازاریابا از محبوبیت خاصی برخورداره. پس بیاین شیوه درست طراحی اینفوگرافیک رو در ادامه این مقاله یاد بگیریم.

 اینفوگرافیک ها در چه مواردی به کار می‌روند؟

دلایل زیادی برای استفاده از اینفوگرافیک وجود داره،اما اصلی ترین دلیل اینه:اینفوگرافیک ها از جمله وسایلی هستند که به چشم آدمها میان و آدم ها هم اغلبا به هرچیزی که میبینن،جذب میشن.در واقع تنها ۹۰% اطلاعات فقط از طریق بینایی(یا دیدن) به خاطر سپرده میشن.که این خیلی زیاده.

فقط محض اطلاعتون در این زمینه بگیم که:انسانها تصاویر ـرو ۶۰٫۰۰۰ بار سریع تر از تکست نوشتن،تحلیل میکنن.که باز هم این عدد،عدد کمی نیست.

انسانها این قابلیتو دارند که فقط با یه دور نگاه کردن به یه متن ۲۸% اطلاعات ـرو بخاطر بسپارن چون اغلبا مغزشون دنبال سرنخ هایی میگرده تا از جزء به کل مطلب برسه.

با این وجود این سوال مطرح میشه که مطالبمونو برای مشتری خوانا و جذاب بکنیم؟

این جاست که اینفوگرافیک ها به کار میان

اینفوگرافیک اون حجم از اطلاعات ـرو فشرده میکنه و به یه محتوای دیدنیِ جذاب و به یاد موندنی تبدیل میکنه.

علاوه بر اینها،اینفوگرافیکها اشتراک پذیرند،به این معنا که علاوه بر اینکه میتونین اطلاعاتتونو به سرعت به خواننده انتقال بدید،بلکه میتونین تو وبسایت ها و جاهای دیگه هم به عنوان تبلیغ،به اشتراک بذارید.

همه اینا خوب به نظر میرسه؛اما میگن ایجاد اینفوگرافیک اغلبا سخت و وقت گیر و بسیار پر هزینه ـست،نه؟

اشتباه میکنین.شاید وقت گیر و سخت بنظر بیان اما لزوما طرح شما نباید اینجوری از آب دربیاد.

با یه الگوی از قبل طراحی شده یا پرده نقاشی که به راحتی میشه روش نقاشی کشید،و متن موردنظرتون شروع کنید.و با چندتا کلیک،اینفوگرافیکتون آماده میشه.به همین سادگی.

حالا که به چگونگی کار پی بردیم،بیاید یه نگاهی به طراحی و ساخت یه اینفوگرافیک خلاقانه بندازیم.

شرح اینفوگرافیک

یه اینفوگرافیک از دید چشمای کارنابلد،مجموعه ای از نقش و نگار،چارت و اطلاعات جالب به نظر میان اما در واقع هر اینفوگرافیک یه حرفی برای گفتن داره.

سعی کنید اینفوگرافیکتونو شبیه یه مقاله سازمان بندی کنید.اول موضوع موردنظرو معرفی کنید و سپس،تیتر به تیتر و گام به گام اطلاعاتتونو شرح بدید.بیاید به یکی از نمونه کارهای بریان بولند که همچین روشیو در پیش گرفته یه نگاهی بندازیم.

اول از همه،

موضوعتون رو معرفی کنید.

یه موضوع مهیج،یه معرفی نامه ی کوچیک درباره طراحان این اینفوگرافیک(که خودتونم شاملش میشید) و یه مقدمه بنویسید.نجات وال ها(فونت های سبز نشون دهنده کار آقای بریان بولنده)

بعد از این،یه سری سوال درباره متنی که قراره به اشتراک بذارید از ناظر بپرسید.منظور از “مسائل” در اینجا،مسائل و موضوعاتی هستند که اینفوگرافیکتون میخواد دربارشون صحبت کنه.

یه مثال ازین سوالها مانند:”چرا بازاریابی و تبلیغات برای بِرَندم باید مهم باشه؟” یا “مواد و وسایل لازم جهت پخت یه کیک عروسی” یا مثل سوال اینفوگرافیک آقای برلند”چرا وال ها،چرا الان؟

بعد ازین،بحث اصلی مطرح میشه.

اینجا همونجایی که تحقیقات،حقایق،اطلاعات وارد بخش اصلی کار میشن.تو این بخش از طریق گرافیک ها و اطلاعات،درباره توانایی ها و راهکارهاتون بحث میکنید.

مثل اینفوگرافیک کار آقای برلند که میگه “والها قابلیت درک احساسات دارند،خیلی باهوشند ولی با این حال در حال انقراض و شکار شدن هستند”سعی کنید احساسات مردم ـرو درگیر متن اینفوگرافیکتون کنید.

 

 

برچسب ها: اینفوگرافی,چه,ویژگی,هایی,دارد؟,

[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:48 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد